niedziela, 13 kwietnia 2014

Wielkanocne dekoracje jajek DIY - garść inspiracji.

Komentarzy : 12

Co prawda już rok temu pokazałam Wam kilka fajnych pomysłów na udekorowanie Wielkanocnych jaj (zeszłoroczny wpis), ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebym i teraz podzieliła się kilkoma pomysłami, które znalazłam w internecie. Tego typu dekoracje warto zrobić z wydmuszek. Można wykonać je już teraz, żeby przez dłuższy czas cieszyć nimi oko. 

Na kolażu u góry znajdują się jajka wykonane przy użyciu techniki decoupage. Może wydawać się ona skomplikowana, ale wcale taka nie jest. Do wykonania takich zdobień potrzebne Wam będą serwetki lub wydrukowane na odpowiednim papierze wzory, klej wikol lub białko jajka i trochę cierpliwości. Najlepszy w tym wszystkim jest fakt, że nie musicie posiadać zdolności artystycznych, żeby pięknie udekorować jajka. Jeśli zdecydujecie się na takie zdobienie, na pewno znajdziecie w internecie wiele poradników, które wyjaśnią co i jak. Pod linkiem nr 4 znajdziecie też gotowe wzory do wydrukowania. 

Źródła zdjęć: 1, 2, 3, 4


Dla mnie błysk to nieodzowny element wszystkich świątecznych dekoracji. Taka sroka ze mnie, nic na to już nie poradzę. Powyżej zaprezentowałam aż 4 sposoby błyszczące zdobienie jajek. Pierwszy z nich to po prostu złote konfetti przyklejone do pomalowanego jajka. Drugi z nich to własnoręcznie namalowane wzory. Do tego typu zdobienia musicie zapatrzeć się w złote lub srebrne markery, wiem, że sharpie ma takie w swojej ofercie - kosztują jakieś 20 zł za 3 sztuki. Do trzeciego zdobienia wykorzystany został brokat. Ja bardzo nie lubię zabaw z brokatem, bo po skończonej pracy jeszcze przez tydzień wszystko jest nim ubrudzone. Na ostatnim zdjęciu macie przykład wykorzystania folii aluminiowej - malujecie jajko klejem tam, gdzie ma być folia, przykładacie większy kawałek, czekacie aż klej wyschnie i odrywacie brzegi. 

Źródła zdjęć: 5, 6, 7, 8.


Pastele z kolei każdemu kojarzą się z wiosną więc tak pomalowane jajka na pewno będą świetne wyglądać w każdym wiosennym wnętrzu. Musicie pamiętać, że pastelowe kolory najlepiej wyglądają na białych jajkach. Każda z tych czterech propozycji jest banalnie prosta. Albo bierzecie jajko i robicie na nim kropki przypominające kwiatki, albo farbujecie jajko i robicie białe kropki (najlepiej gumką od ołówka). Marmurkowy  wzorek osiągnięcie maczając pędzel lub trzepaczkę do jajek w farbie i spryskując jajka z większej odległości. A takiego uroczego kurczaka zrobicie maczając jajko w farcie a po wyschnięciu dorysowując markerem szczegóły. 

Źródła zdjęć: 9, 10, 11, 12





Tutaj przydałby się już jakieś zdolności manualne. Jeśli umiecie rysować to markety lub pędzle w dłoń i malujemy kurczaki. Jeśli macie ładny charakter pisma, to możecie zrobić jajko z jakimś hasłem. Ostatnia propozycja to jajko wyklejone cekinami, ale nawet mi by się nie chciało.

Źródło: 13, 14, 15, 16

Szczerze mówiąc nie wiem które jajka podobają mi się najbardziej i na które się zdecyduje. Ale wiem, że czegokolwiek bym nie wybrała i tak będę oryginalna, bo w moim regionie do koszyczka wkłada się obrane ze skorupki jajka. 

Zapraszam Was również do śledzenia mnie na pintereście - znajdziecie tam dużo wielkanocnych inspiracji. 





Zapisz się do Newslettera!

12 komentarzy :

  1. Nie przepadam za tymi świętami ;) zdecydowanie wolę święta Bożego Narodzenia! Wielkanocne święta a właściwe wszystkiego rodzaju ozdóbki są jakieś takie jarmarczne, ale jajka w kropeczki wymiatają :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciężko będzie znaleźć kogoś, kto uważa, że Wielkanoc jest fajniejsza od Bożego Narodzenia, ale dekorowanie jajek to jedna z lepszych rzeczy!

      Usuń
    2. Oj ja wolę Wielkanoc :)Wszystkie dekoracje są śliczne :)Kiedyś próbowałam decoupage ale zawsze coś wychodziło mi nie tak :)

      Usuń
    3. Ja jeszcze nie próbowałam, ale mnie kusi!

      Usuń
  2. Jajka z motywami kwiatów najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie zastanawiałam się jakie w tym roku przygotować pisanki. Zaopatrzę się w kilka barwników i markery i coś czuję, że będziemy mieć w ukochanym mnóstwo zabawy przy tym. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkie są tak piękne, że nie mogę się napatrzeć! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te pastelowe chyba najbardziej skradły mi serce, ale planowałam zrobić w tym roku wersję b&w. Wiedziałam, że jak zacznę oglądać inspiracje, to mi się w głowie namiesza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne są takie pomysły świąteczne. Widziałam już wiele kreatywnych zdobień jaj, ostatnio bardzo modne jest robienie smoczych jaj xD Pewnie z Gry o tron się to wzięło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Acha obserwuję bo masz świetny blog:)

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -