czwartek, 17 kwietnia 2014

Jak udekorować Wielkanocny stół? Zainspiruj się!

Komentarzy : 6


Dziś druga porcja dekoracji Wielkanocnych. Ostatnio zdobiliśmy jajka, dziś dekorujemy stół. Dla mnie Wielkanoc jest za krótka, żeby bawić się z rozstawianiem kurczaków i królików po całym domu, ale stół to podstawa i musi jakoś wyglądać. Przecież to przy stole spędzamy święta, więc warto, żeby czymś się wyróżniał i nie wyglądał jak zawsze.

Wielkanocny stół możemy udekorować na milion sposobów, ale ja pokaże wam pomysły, które najbardziej mi się spodobały. 


Wybierając kolorystykę dekoracji i zastawy skupiłabym się na bieli przełamanej jednym lub dwoma kolorami. Szczególnie podoba mi się zestaw biel + róż lub biel + zieleń. 

Detale



Nie ma co popadać w przesadę i warto wybrać jeden element, który będzie dekoracją całego stołu. Przecież musi zostać tam wystarczająca ilość miejsca na przepyszne jedzenie. 


Pierwsza opcja zarezerwowana jest dla osób, które nad stołem mają lampę lub jakiś haczyk. Przecież nie warto robić dziur w suficie dla jednej wielkanocnej ozdoby. Niemniej bardzo mi się ona podoba, dlatego musiałam ją tu pokazać. Wieniec z jajek czy kwiatów postawiony na stole też będzie robił niesamowity efekt. 'Drzewko' z jajkami może nie spodobać się każdemu, ale za to patera w takiej odsłonie warta jest postawienia na każdym stole. 


Uwielbiam wszystko co miniaturowe, dlatego te małe bukieciki w skorupkach od jajek wyjątkowo mnie urzekły. Samo wykonanie jest banalnie proste. To może być też dobre rozwiązanie dla osób, które mają małe stoły i po postawieniu wielkiego wazonu z tulipanami nie miałby gdzie postawić miski z żurkiem. 


Pewnie tak samo jak ja uważacie, że na Wielkanocnym stole nie może zabraknąć prawdziwych kwiatów. Tak jak podczas Bożego Narodzenia żywą możemy mieć tylko choinkę, tak Wielkanoc daje nam wielkie pole do popisu. Mamy tulipany, żonkile, jaskry, krokusy, zielone żyto, trawę a nawet rzeżuchę. Jest w czym wybierać. 


Wybrałam się kilka dni temu na serwetkowe zakupy. Chciałam kupić coś z myślą o jajkowym decouoage, ale do domu wróciłam z niczym. Pomijając te wiosenne wzory w kratkę lub kropki cała reszta jest po prostu brzydka. Więc zamiast szukać ładnych wzorów na serwetkach warto zrobić z nimi coś fajnego. TUTAJ macie instrukcję do serwetkowego królika. 


Gdy spędzacie Wielkanoc tylko w swoim gronie ustawianie winietek może wydać się trochę dziwne, ale mi ten pomysł się podoba. Bo kto by nie chciał dostać jajka ze swoim imieniem czy taką piękną chorągiewką? 


Nie wiem czy lubicie świeczki czy nie. Ja tak nie bardzo, szczególnie latem i wiosną świeczkowa mania do mnie nie przemawia. Ale skorupki jajek wypełnione parafiną czy ta kompozycja ze świeczek w kształcie jajeczek wyglądają po prostu pięknie. 


Oglądajcie zdjęcia, inspirujcie się a tymczasem ja zmykam na pociąg. Czeka mnie długa noc a od rana świąteczne dekorowanie! 
Specjalnie z okazji świąt Wielkanocnych utworzyłam pinterestową tablicę, na której zbierałam inspiracje. Pomysłów jest prawie 200, więc klikacie i szukajcie czegoś dla siebie. Będzie mi miło, gdy dodacie mnie do obserwowanych. 






Zapisz się do Newslettera!

6 komentarzy :

  1. Mnie się Wielkanoc kojarzy z jajkami i kwiatami i tych u mnie na stole na pewno nie zabraknie. Nie zamierzam się bawić w różnego rodzaju ozdoby itd., bo te święta są sporo krótsze niż te w grudniu. Niemniej jednak myślę, że bazie i kwiaty pomogą osiągnąć taki świąteczny klimat, zwłaszcza te w żółtym kolorze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj szkoda, że nie trafiłam tutaj wcześniej, przed świętami...

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Śledź mnie mailowo

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -