niedziela, 8 grudnia 2013

Moje ulubione świąteczne utwory.

Komentarzy : 24

Nie lubię słuchać klasycznych kolęd jak Dzisiaj w Betlejem czy Bóg się rodzi. Ale taki freak jak ja nie może obejść się bez świątecznych utworów. Na szczęście część moich ulubionych wykonawców pamiętała o mnie i nagrało coś z myślą o Bożym Narodzeniu. A ja dziele sie tym z Wami, bo może nie znacie tych utworów a rzygacie już 'Last Christmas' (a poznać warto). 

Na pierwszy ogień idzie Zooey Deschanel. Na pewno część z Was kojarzy ją z serialu Jess i chłopaki lub filmu 500 dni miłości (ach te polskie tłumaczenia tytułów). Ale Zooey śpiewa też w zespole She & Him razem z M.Ward'em (poprawcie mnie jak źle odmieniłam). Tworzą przeuroczy duet i taka też jest ich świąteczna płyta - bardzo radosna i ciepła. 

 
Kolejny na mojej liście jest Sufjan Stevens. On nie próżnował i masę świątecznych utworów. Dzięki temu podczas świątecznego gotowania mogę puścić sobie całą płytę (lub kilka płyt jeśli mamy długie menu) i wprowadzić się w radosny, świąteczny nastrój. Jest melodyjnie, spokojnie i delikatnie. 



Pomiędzy indierockami też można nagrać coś świątecznego i tak właśnie zrobił zespół Bright Eyes. To moje niedawne odkrycie, mimo, że płyta powstała w 2002 roku zaczęłam jej słuchać dopiero w tym sezonie. 



Płyta Christmas zespołu Low jest dokładnie taka, jaka powinna być - wolna, melancholijna i minimalistyczna. Idealna na spokojne wieczory z kubkiem herbaty czy kakao. 



Jeśli lubicie jazz to spodoba się wam interpretacja świąt według Elli Fitzgerald. Ja za jazzem nie przepadam ale ten utwór jest jednym z moich ulubionych. Może dlatego, że lubię stare, żywe utwory.  



Frank Sinatra i nieśmiertelne Let it snow. Chyba nie ma osoby, która nie zna tego utworu. Pierwszy raz włączam ją gdy pada pierwszy śnieg i katuję przez całą zimę. Nie zwracam uwagi na to, że już dawno po świętach. 



A to moja świąteczna playlista, którą męczę już od dobrych kilku dni. Jeśli korzystacie ze Spotify możecie ją sobie ukraść. 



Teraz wasza kolej, czego słuchacie w okresie przedświątecznym? Tego co zwykle czy zmieniacie playlistę na bardziej zaśnieżoną? 

24 komentarze :

  1. Moją ulubioną piosenką jest "All I want for christmas is you" bardzo lubię takie świąteczne piosenki, umilają zimowe wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ją uwielbiam ;)

      Usuń
    2. Całkiem sympatyczny utwór, ale nie trafił do grona moich ulubieńców.

      Usuń
    3. oo to i moja ulubiona piosenka ;) Mega jest! ;)

      Usuń
    4. Ja również ją uwielbiam ale w wersji My Chemical Romance.

      Usuń
    5. Chyba wszyscy już nagrali swoją wersję tej piosenki.

      Usuń
  2. Ja muszę sobie przygotować jakąś zimową playlistę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. normalnie świątecznych piosenek wystrzegam się jak ognia... tylko Zooey nie potrafię się oprzeć i dla niej robię czasem wyjątek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi w głowie siedzi "Last Christmas", nie mogę się tego pozbyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy usłyszę ją w radiu lub sklepie nie mogę się pozbyć jej z głowy przez kilka godzin.

      Usuń
  5. u mnie na pewno Last Christmas - Wham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w tym roku już absolutnie nie, mój mózg nie da sobie rady.

      Usuń
  6. połowy nie znam, musze przesłuchac :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie! A jak masz czas to i przejrzyj playlistę na dole.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała lista dla mnie świetna :) Super wybrane zespoły i wykonawcy , miło wiedzieć że je znasz i lubisz :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny wpis :) Miło sobie tak posłuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje typy muzyczne już znasz ;) Ciekawe, rzadziej spotykane utwory zamieściłaś :) Pierwsza piosenka jest mi jak najbardziej znana :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kawałki znane i nawet lubiane :)

    OdpowiedzUsuń
  12. DLACZEGO JA ICH NIE ZNAŁAM?!:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ella jest najlepsza! I każdą jedną piosenkę wykonuje ( moim subiektywnym zdaniem) najlepiej na świecie <3 aczkolwiek moją ulubioną świąteczną piosenką jest chyba Brenda Lee i jej "Rocking around..."

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam świąteczne utwory w jazzowym wydaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Śledź mnie mailowo

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -