piątek, 26 kwietnia 2013

Alterra, pielęgnujące kapsułki z orchideą bez orchidei.

Komentarzy : 14

Sugerując się sympatią, jaką darzę firmę Alterra postanowiłam wypróbować te kapsułki. Co prawda miałam zamiar kupić kapsułki innej firmy, ale w SuperPharmie są zawsze większe kolejki. 

Oczywiście napis 'Anti-Age' nie zrobił na mnie większego wrażenia, bo po szybkim zerknięciu na skład na pewno nie będą one spełniać wymagań skóry dojrzałej. Mi były one potrzebne na zimowe przesuszenie skóry. 25 stopni Celsjusza w pokoju zrobiło swoje. 


Kapsułki w regularnej cenie kosztują 6,99 zł a w opakowaniu jest ich 7. W jednej znajduje się 0,38 ml produktu, co wystarcza na pokrycie twarzy oraz szyi. 
Mimo wszystko 7 zł za 2,66 ml olejku (z odrobiną ekstraktu z wanilii) to dużo. Porównując cenę z ceną najdroższego olejku z składzie (z dzikiej róży), za 2,66 ml zapłacilibyśmy ok 1,2 zł. Dodając pozostałe składniki cena spada poniżej złotówki. 

Skład:


Produkt ma bardzo prosty skład i zawiera głównie naturalne olejki. Dodatek stanowią witamina E i ekstrakt z wanilii. Producent pisze również o orchidei, jednakże w składzie jej brak. Być może kapsułki z orchideą to kapsułki ze zdjęciem orchidei. 

Wracając do składników, które faktycznie kapsułki zawierają:
  • olej ze słodkich migdałów - bardzo lekki olej, szybko się wchłania pozostawiając skórę gładką i miękką. Zawiera kwas oleinowy, linolowy palmitynowy i witaminy: A, B1, B2, B6, D i E. W skali komedogenności otrzymał oceną 2 (od 0 do 5)
  • olej jojoba - jego budowa zbliżona jest do ludzkiego sebum, dzięki czemu wykazuje zgodność biologiczną ze skórą. Bardzo szybko się wchłaniaZawiera  palmitynian cetylu ( natłuszczający i odżywczy, zbliżonych do oleju wielorybiego), skwalen (występuje w naturalnym płaszczu tłuszczowym skóry, chroni przed utratą wody), alkohole alifatyczne, fitosterole,oraz witaminę F
  • witamina E - naturalny konserwant, ponadto jest naturalnym przeciwutleniaczem i wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. 
  • olej z dzikiej róży - polecany dla cery dojrzałej, gdyż spowalnia procesy starzenia, redukuje drobne zmarszczki, blizny oraz przyspiesza odbudowę skóry. Zawiera duże ilości witaminy C, która jest sprzymierzeńcem w walce z wolnymi rodnikami oraz kwasy tłuszczowe: linolowy i linolenowy. 
  • ekstrakt z wanilii - ma właściwości nawilżające i zmiękczające, zapobiega wysuszaniu skóry. Występuję najczęściej jako składnik kosmetyków relaksujących. 
  • olej rycynowy - natłuszcza i chroni skórę, zapobiega utracie wilgoci z naskórka. Zawiera głównie kwas rycynolowy. 

Skład kosmetyku wygląda bardzo obiecująco. Oczywiście najbogatszy olej - z dzikiej róży występuje jako czwarty składnik, więc jego stężenie jest dość niskie i nie ma szansy wykazać się w 100%. Dlatego lepiej zainwestować w czysty olejek różany. 


Nie wiem o co chodzi producentowi z tym wyciągiem z orchidei. Przecież w składzie jest wanilia a nie orchidea. Produkt ten może stanowić jedynie dodatek w pielęgnacji cery dojrzałej, na pewno nie można się na nim opierać, bo nie zredukuje on zmarszczek a jedynie pomoże utrzymać nawilżenie. 

Nie mam problemu ze zmarszczkami. Może gdy przyjrzę się kącikom moich oczu zobaczę delikatne, niewyraźnie kreseczki spowodowane częstym śmianiem. Kupiłam te kapsułki, bo moja skóra pod koniec zimy zaczęła już szaleć z braku nawilżenia. Potrzebowałam czegoś, co pomoże mi utrzymać wilgoć w naskórku. Produkt ten stosowałam 2 razy w tygodniu, na noc. Nie nadaje się on na dzień, bo pozostawia tłusty film. W moim przypadku wchłaniał się on do godziny, ale nie musi być to regułą. Zawartość kapsułki można mieszać z kremem na noc lub nakładać solo. Dobrze, żeby przed tym twarz była zwilżona hydrolatem lub tonikiem. Rano budzimy się z mięciutką i promienną buzią.


 Olejek ma wyczuwalny, słodkawy zapach i żółtawy kolor. Jedna kapsułka spokojnie wystarcza na twarz i dekolt. 


Podsumowując, za 7 zł (w promocji okolice 5) dostajemy 2,5 ml fajnych olejków. Sprawdza się już przy stosowaniu 2 razy w tygodniu, więc wystarczy na 3,5 tygodnia. 
Mimo wszystko o wiele bardziej opłaca się kupić 100% olej dostosowany do naszych potrzeb. Wyjdzie taniej i starczy na dłużej. 
Ta opcja może sprawdzić się na wyjazdach, gdy nie chcemy wozić ze sobą kilku małych buteleczek. 



14 komentarzy :

  1. Słyszałam o nich wiele dobrego :)
    zapraszam a konkurs- do wygrania rosyjskie kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Być może kapsułki z orchideą to kapsułki ze zdjęciem orchidei. "- bardzo prawdopodobne :) I tym bardziej irytujące ;)

    Nigdy o tych kapsułkach nie słyszałam. Może moja sucha cera je polubi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam o tych kapsułkach, ale faktycznie to trochę dziwne że sie producent orchideą chwali, a jej nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  4. dużo o nich czytam, ale jeszcze nie miałam
    kiedyś się może skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię te kapsułki, ale faktycznie taniej wychodzi zakup jednego, dobrego oleju.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa sprawa z ta 'orchideą' :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś mnie te kapsułki nie kuszą, moja twarz jest wybredna i nie zawsze lubi oleje =)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym się bała nałożyć je na twarz, bo pewnie by mnie wysypało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sypie Cię po oleju ze słodkich migdałów?

      Usuń
    2. Mnie kiedyś po nim wysypało :(
      Co do kapsułek to tych akurat nie używałam, miałam inne z alterry. A i w sumie to rzeczywiście, wcześniej nie wpadłam na pomysł, że to może być dobre rozwiązanie na wyjazd!

      Usuń
  9. przydałyby mi się takie, bo mojej skórze brakuje teraz dobrego nawilżenia

    OdpowiedzUsuń
  10. ostatnio zaczęłam testować wszelakie tego typu kapsułki, ale chyba jednak wrócę do 100% olejów, bo w większość ampułek jest coś, co w mniejszym lub większym stopniu mnie zapycha:(

    OdpowiedzUsuń
  11. Wanilia to owoc storczyka, czyli orchidei o nazwie wanilia płaskolistna. Tak więc producent nie skłamał ;-) Muszę wypróbować te kapsułki, z czystej ciekawości.

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -