środa, 7 listopada 2012

Strony pomocne w analizie składu

Komentarzy : 16
Analizując składy kosmetyków najczęściej korzystam z internetu i stron specjalnie do tego przystosowanych. Nie mam w głowie (i nigdy nie będę miała) wszystkich możliwych składników występujących w kosmetykach, więc obecność takich ściągawek w internecie jest świetną sprawą. Na początku swojej przygody z analizą po prostu wklepywałam nazwę substancji w google i sprawdzałam pierwsze kilka wyników. Później znalazłam kilka stron, na których zawarte były rzetelne informacje i teraz głównie z nich korzystam. 

CosDNA - strona do szybkiej analizy składu. Możemy wkleić tu cały skład a w odpowiedzi pojawi się nam tabelka z przeanalizowanymi wartościami. Wadą tej strony jest brak szerszego opisu poszczególnych składników. 



Pierwsza kolumna przedstawia składnik, kolejna jego funkcję w kosmetyku. Kolumna z nagłówkiem Ance jest to skłonność składnika do zapychania. Im ta liczba jest mniejsza, tym lepiej. Następnie mamy powodowanie podrażnień i ogólne bezpieczeństwo. 

EWG - kiedyś moja ulubiona strona, aktualnie niedostępna. Po wpisaniu składnika otrzymywaliśmy jego toksyczność, wpływ zachorowania na raka, badania nad tymi składnikami. Wszystkie składniki podzielone były na trzy grupy, zieloną, pomarańczową i czerwoną.  Były tam też całe analizy kosmetyków, niestety tych produkowanych w USA. Dam znać jak strona ruszy z powrotem. Może będzie jeszcze lepsza. 


Wykaz i powszechne nazewnictwo składników stosowanych w produktach kosmetycznych
dokument pochodzi z 2006 roku i uwzględnia wszystkie kosmetyki stosowane w kosmetykach. 
Najwygodniej poruszać się po stronie z uruchomionym wyszukiwaniem (ctrl + f). Jest to olbrzymia lista i zazwyczaj po wpisaniu nazwy pokazuje się nam więcej niż 1 propozycja.


W tym przypadku z interesujących nas rzeczy mamy podaną tylko funkcję składnika. 

Wizaż także posiada swoją listę. Nie ma tam wszystkiego, ale za to każdy składnik posiada swój opis. 



truthinaging.com strona z dość obszerną listą składników, gdzie po wybraniu interesującej nas substancji otrzymujemy wyczerpujący opis funkcji i środków bezpieczeństwa a także przykładowy kosmetyk z tymże składnikiem. Strona jest anglojęzyczna. 



kosmopedia.org - podobna do powyższej, polska strona z analizą składników. Obszerne opisy, wygodnie się z niej korzysta. 



Wymienię dodatkowo kilka stron, z których korzystam rzadziej, ale mam je zapisane, na wszelki wypadek:


Mam nadzieję, że to ułatwi Wam analizy składów. 


16 komentarzy :

  1. Super! Właśnie czegoś takiego szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tak nie szaleje i nie analizuje składu, nie popadam w tą...modę :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to nie moda. bardzo dużo rzeczy mnie zapychało, dopóki nie dowiedziałam się co jest czym i czego muszę unikać.

      Usuń
  3. Fajny post - przydatny :) Ja najczęściej korzystam z cosDNA i polskiej kosmopedii. Dla mnie analiza składów jest koniecznością - szczególnie jeśli chodzi o kosmetyki do twarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie też. mojej twarzy nie dotknie nic, czego składu nie znam. nawet jak znam i jest dobry to mam obawy.

      Usuń
  4. Dzięki dzięki dzięki :) Już trochę ogarniam ale strony bardzo przydatne. W razie wątpliwości szukam składnika w wizażowym wątku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. korzystam z kosmopedii,zapraszam do mnie,powoli rozkrecam bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przydatny post :)
    Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny post! Ja dopiero raczkuje w temacie składów, dlatego też bardzo mi pomogłaś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje Ci za ten post, teraz o wiele lepiej będzie mi się czytać składy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja uzywam cosDNA i jest swietna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo jaka przydatna stronka. super :D

    OdpowiedzUsuń
  11. analizy-kosmetykow@blogspot.com zapraszam :)
    cała prawda o kosmetykach :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę nie zostawiać linków nie mających związku z tematem wpisu. Komentarze takie uznawane są za SPAM i usuwane.

Instagram

Śledź mnie mailowo

Obserwatorzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.

- Copyright © OjKarola.pl - blog lifestylowy -